עבור רבים עיצוב בתים הוא לא רק תחביב – הוא גם מקצוע. מדובר בתחום הצומח ומתפתח מדי שנה, ומציב בפני העוסקים בדבר אתגרים רבים. אם בעבר היה צריך רק לבחור את הרהיטים וצבע הקירות, כיום צריך גם לבחור את התאורה, הרצפה, הקרניזים, מדבקות הקיר ועוד ועוד. אחת הדרכים היצירתיות והמיוחדות לעצב את הבית היא בעזרת גופי תאורה. כיום קיימים גופי תאורה מכל הסוגים, אשר יפתיעו אתכם ויהפכו את ביתכם למתחום המעוצב באופן המודרני ביותר. גם בתחום העיצוב המקצועי השימוש בגופי תאורה לשינוי מראה החלל הופך יותר ויותר פופולרי. המאמר הבא יסקור עבורכם את מיטב החידושים בעולם העיצוב בתחום גופי התאורה.

חשבו שניה על גופי התאורה שהיו בעבר – מנורות עומדות משעממות למדי, נברשות קריסטל ודומיהן. כיום, אפשר לומר בבטחון שכמעט בכל שנה מגיחה לשוק הברקת תאורה כזו או אחרת. כל חלל, גם המשעמם ביותר, ניתן להאיר (ולא רק במובן הפונקציונלי) בעזרת גוף תאורה מודרני ומיוחד. אז מה ניתן למצוא בשוק התאורה? סיווג גופי התאורה המתאימים לכם ייעשה לפי החלל אותו אתם מעוניינים לעצב. לסלון מן הסתם קיימות אפשרויות רבות יותר מלשאר החדרים, בהיותו החלל המאפשר הכי הרבה יצירתיות. אחת האפשרויות המיוחדות היא המנורות המשלבות בד צבעוני או לבן, בסגנון המזרח הרחוק, ומאירות את החלל באור עדין ביותר. אופציה נוספת היא תאורה נסתרת, מדובר במנורות אשר ניתן להסתיר לדוגמא מאחורי קרניזים. בצורה כזו נוצרת אווירה רומנטית ושונה, ללא שימוש במנורות עומדות למשל. גם לחדר השינה קיימות אופציות יוצאות דופן לגופי תאורה, אחד הטרנדים בתקופה זו הוא ה"רטרו" – מנורות עומדות, אהילים ונברשות בסגנון שנות ה70 וה80. בחדר העבודה גופי התאורה טומנים בחובם פוטנציאל פונקציונלי גדול, מנורות אותן ניתן לסובב 360 מעלות, לכוון את עוצמת האור ועוד. גם בגינה ניתן לעצב בעזרת גופי תאורה – אחד הרעיונות הנהדרים לגופי תאורה בגינה הוא שילוב שרשרת מנורות (כן, כן, כמו בסוכה). ניתן לתלות את המנורות על עצים לדוגמא, ולהפוך את הגינה למזמינה גם בשעות החשיכה. כמו גם בכל חלל הבית, עיצוב בעזרת גופי תאורה בחדר הילדים הוא רעיון מעולה. לחדרי הילדים ניתן למצוא גופי תאורה המשלבים את בעלי החיים האהובים על הילדים, דמויות מצוירות ועוד רבים. עם המודעות לאיכות הסביבה והנושא הירוק, מרבית גופי התאורה החדשים מעודדים שימוש במנורות חסכוניות, אשר מאפשרות שימוש ליותר שעות ומבזבזות הרבה פחות חשמל.
עיצוב בתים הוא עיסוק נהדר, גם בתור תחביב וגם בתור מקצוע. היצע העיצובים השונה, התחדשות השוק ועוד, כל אלו מאפשרים גיוון ויצירתיות, ומאפשרים לכם לבטא את עצמכם בצורה מיטבית. גופי תאורה הם דרך נהדרת לחדש ולשנות את חלל הבית, ומחירם של מרבית המוצרים מתאים לכל כיס.