בעידן שבו כל בעל בית מחלק את הנדל"ן הקטן ממילא לעשר דירות להשכרה, שבכל אחת מהן יש בלטה אחת לטובת המטבח ועוד שתיים לסלון וחדר השירותים תלוי במרפסת, לא פלא שחלפה תהילתם של הפינות הלא מנוצלות. בכלל, הדורות האחרונים העדיפו יותר חדרים מאשר מרפסות, מסדרונות, ופינות הארחה. אבל ככל שתחשבו על כך, דווקא החלקים ה"לא שימושיים" יכולים לתת זינוק למראה הבית ולהעניק הרגשה טובה ונעימה. כל זאת כל עוד לוקחים את עיצוב פנים הבית ברצינות וביצירתיות.

הכניסה לדירה
פתחנו את דלת הכניסה והופ אנחנו בסלון, או שהשתלבנו במסדרון קטן וצר בדרך אל שאר חדרי הבית. אבל אם אצלכם בדירה תכנן הארכיטקט מבואה מוארת ומזמינה, תספרו עד 10 לפני שאתם מוותרים עליה לטובת הגדלת הסלון או המטבח, וגרוע מזה – לטובת חדר נוסף. במקום זאת, דווקא השקיעו במבואה המזמינה והפכו אותה לפנים של הבית שלכם. זה הדבר הראשון שאתם פוגשים כשאתם חוזרים הביתה מיום עבודה, וזה גם מה שרואה האורח.

גרמי מדרגות
כשבבית יש גרם מדרגות המחבר בין חלקים שונים, בדרך כלל בין מפלס למפלס או אל גג – אין להתייחס אליו רק כאל אלמנט מעשי. למערכת מדרגות יש תמיד נוכחות מרשימה בחלל הבית ולכן יש להתייחס לפן העיצובי שלה. קודם כל יש מי שירצה להדגיש את הנוכחות שלה בכל מיני אמצעים ויש מי שיסתיר אותה בין מעקות מלאים, לעיתים כקיר. כדאי מאוד שבתהליך עיצוב פנים הבית גם שלבי המדרגות וגם המעקות יבחרו בהתאם לנוכחות ולסגנון המועדפים על הדיירים. כך או כך ההשפעה על הבית כולו גדולה מאוד

מסדרונות
חללים נחבאים אחרים שבדרך כלל אנחנו רק חולפים בהם, ובוודאי לא חולמים להוציא עליהם מאמץ מחשבתי, ובוודאי שלא כספי, הם מסדרונות. נכון שבשנים האחרונות הרבה בעלי בתים מוותרים עליהם לטובת מטרות רבות כמו הרחבת חללים אחרים, אבל מי שבכל זאת משאיר לו את פינות המסתור הללו, כדאי שבכל עיצוב פנים הבית יפנק גם אותן וינסה להפכן לקסומות כמה שאפשר. אנחנו יכולים לגלות שהמסדרון הארוך בין החדרים פתאום מאיר את כל הסביבה בזכות תכנון מוצלח, ובכלל פתאום כדאי לטייל בו ולהציץ בפריטים ששתלנו בגומחות החדשות.