כמעט בלי שנרגיש, מלווה עיצוב פנים אין ספור חלקים של חיינו. בבתים, משרדים, חנויות ועוד מקומות רבים אחרים, אנו נחשפים לחלל כלשהו, מתרשמים ממנו לטובה או רעה, ולא מבינים עד כמה העניין משפיע על החלטותינו. המודעות לחשיבות עיצוב הפנים כבר חרוטה עמוק בתודעה של העולם המערבי. גם אם הדבר נעשה בתת המודע של מרבית האנשים, הוא נעשה, ועל כך אין עוררין. חשבו, למשל, על מקרה בו נכנסתם לחנות כלשהי שהעיצוב שלה כל כך הרשים אתכם, עד שנשארתם שם זמן ממושך ובסופו של דבר רכשתם דבר מה, גם אם לא ממש תכננתם.

עיצוב פנים אינו חייב להיות יקר ומסובך. עיצוב חכם והולם יכול לעשות קסמים גם במחירים שפויים למדיי. היכולת של עיצוב הפנים במקום מסויים להגדיל ערך עצומה. בית פשוט למראה עשוי להפוך לנעים ומרשים בעזרת עיצוב נכון, ובכך להגדיל את ערכו הריאלי. גם אם אתם עומדים בפני פתיחת עסק או משרד, אל תזלזלו בנושא. לא תאמינו כמה השקעה היום ב-X שקלים, עשויה להניב לכם X20 אם תדעו לעשות אותה נכון.

מעבר לעניין הכלכלי, יש כמובן גם את חשיבות ההרגשה. בבית שלכם, בעסק, במשרד – מקומות בהם אתם מעבירים שעות רבות של עבודה או מנוחה, חשוב להרגיש כמו שצריך. זה בדיוק מה שעיצוב פנים איכותי יוצר – תחושת יש מאין. הרגשה ביתית וחמימה, וזה בכלל לא חשוב היכן אתם נמצאים.

מעוניינים לעצב בעצמכם?
עשרות מכללות ברחבי הארץ מציעות לימודי עיצוב פנים מקיפים. לימודי תואר נמשכים 3-4 שנים, אך ישנם קורסים קצרים יותר בהם תוכלו ללמוד את הבסיס ואף יותר באחד (או יותר) מתחומי העיצוב הרבים הקיימים. שוק העבודה בישראל צמא לידיים עובדות ולאנשים יצירתיים ומוכשרים, שלא יכולים להיכנס לחדר או בית בלי לחשוב איך הם היו הופכים אותו ליפה יותר. האפשרות לפתוח עסק עצמאי קיימת גם כן, ומספקת הכנסה כלכלית נאה לצד תחושת הגשמה עצמית לעוסקים במלאכה.

את יופי הבריאה אי אפשר לקחת מאלוהים. לכל השאר דואגים מומחי עיצוב פנים…