לא משנה איזו דירה יש לכם, קטנה או גדולה, ישנה או חדשה, בכל דירה חבוי פוטנציאל עיצוב אינסופי. הדרכים לעשות עיצוב דירה מיוחד ושונה, חלקן פשוטות וחלקן קשות, אבל הוכח מעבר לכל ספק שעם קצת רצון וקצת יכולת – כולם יכולים לעצב את הדירה. אז איך מחליטים איך לעצב? ממה מתחילים? איך מתקדמים? במאמר הבא ננסה לספק לכם כמה שיותר טיפים, ומעט השראה, לעצב את דירת חלומותיכם.

גם אם אתם לא מעצבים מלידה, לכל אחד מכם איזשהו חזון לגבי הדירה, ולגבי חדרי הדירה בפרט. הצעד הראשון, והפשוט ביותר, הוא להסתכל על הדירה. נסו לחשוב כיצד אתם מדמיינים אותה – מודרנית או מיושנת, צבעונית או מינימליסטית. מהרגע שנטמן זרע הרעיון בדעתכם, זוהי יריית הפתיחה. מכאן השמיים הם הגבול והאפשרויות אינסופיות. מהרגע שהחלטת על עיצוב כללי כדאי להחליט ממה להתחיל, שתי ההתחלות המומלצות הן רהיטים וצבע לקירות. במידה ואתם מתחילים מצבע, תוכלו לאחר מכן להתאים אליו את הרהיטים שמתקשרים איתו בצורה הטובה ביותר. במידה ובחרתם להיפך, תוכלו להתאים את הצבע המחמיא ביותר עבור הרהיטים שלכם. עולם העיצוב, כמו כל תחום יצירתי אחר, משתנה חדשות לבקרים בטרנדים ואופנות. האופנות והטרנדים של עולם העיצוב מפתים ולרוב שונים ומיוחדים יותר מקודמיהם, אבל חשוב לא לשכוח את החזון שלכם. אם החלטתם למלא את דירתכם במיטב חידושי העיצוב, לא תתקשו למצוא חנויות רבות אשר מציעות כל אחת רהיטים יותר מתוחכמים, יותר חדשניים ויותר מעוצבים. מצד שני, בתקופה זו בעיקר, תוכלו למצוא בחנויות עיצוב פנים רבות רהיטים המתחברים יותר לעבר סגנון ה"רטרו" שהופך יותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות. רעיון נוסף לעיצוב הדירה הוא ברוח המזרח הרחוק או אפריקה, רהיטים אפריקניים, מפות מהמזרח הרחוק, את כל אלה תוכלו למצוא במגוון החנויות הייעודיות, ובעזרתם ליצור אמירה שונה וייחודית לדירתכם. גם אם הדירה אינה בבעלותכם, והיא שכורה, אל תוותרו על אפשרויות העיצוב הרבות שעולם עיצוב הפנים מציע לכם. כל קנייה של רהיט, פריט עיצוב או גוף תאורה מיוחד מהווה נכס צאן ברזל לכל דירה עתידית בה תגורו וגם כאשר לבסוף תרכשו דירה. כמובן שדירה בבעלותכם מאפשרת שיפוץ לפי טעמכם, מה שהופך את העיצוב לייחודי לכם אף יותר, בנוסף לקניית הרהיטים, צביעת הקירות וקישוט הבית תוכלו להוסיף לחלל עוד ועוד באמצעות שיפוץ פשוט. לדוגמא – דקים בגינה, אריחים מיוחדים ועוד.
עיצוב דירה הוא המילה שלכם בבית – הוא הנשמה שלכם בדירה. בייחוד בדירות קנויות אשר ברוב הפעמים הן ריקות ומיותמות מריהוט, אין כמו ההרגשה של קנייה של ריהוט חדש, צביעת הקירות, תליית פריטים דקורטיביים, כל אלו על מנת לסמל לעצמכם כי זו הדירה שלכם, ולא של אף אחד אחר.