לכל בית יש מראה מסוים שיוצר אווירה כזו או אחרת. אמנם יש בתים שדומים ואף זהים בתכנון הפנימי שלהם, אולם דיירי הבית, הריהוט הנייד והקבוע והחפצים שלהם הם אלו שנותנים את הטון ויוצרים את המראה הייחודי והאווירה הייחודית. בעבר, לפני כחמישים שנה, מרבית האנשים במדינת ישראל שמו יותר דגש על הפונקציונאליות של הבית יותר מאשר על המראה שלו.

היה חשוב יותר שיהיו את כל האביזרים והרהיטים שצריך כשהעיצוב שלהם והדרך שבה הם משתלבים יחדיו היו פחות קריטיים. אולם כיום, עינינו נפתחו כלפי התחום של עיצוב פנים הבית וניתן לומר כי אין אדם שלא משקיע קצת מחשבות על העיצוב לפני שהוא קונה דברים ורהיטים חדשים כשהוא עובר לבית חדש. במקביל, ניתן לראות יותר ויותר אנשים שמחליטים לעצב מחדש את הבית שלהם או לפחות כמה חדרים בו. את התנועה הזו אנו חייבים להמצאות חדשות של חומרים וסגנונות שהוסבו והוכנסו לתחום של עיצוב פנים הבית וגם לשיח הגובר וההולך אודות עיצוב בכל תחום שהוא, החל מהמראה האישי וכלה במראה הבית. לכל דבר יש משמעות כלפינו וכלפי הסטטוס שאנו מעוניינים להציג ולהשיג.

עיצוב פנים הבית – אותה גברת בשינוי אדרת

כפי שצוין, ישנם סגנונות רבים שניתן לאמץ לביתנו בתחום של עיצוב פנים הבית. כמעט אין חוקים, למעט כמה חוקים בסיסיים שידועים לכל מעצב פנים, ויד הדמיון יכולה להיות חופשיה. במהלך העיצוב ניתן להתמקד רק בחדר אחד או שניים או לחילופין לבצע שינוי עיצוב כולל בכל הבית כולו. העיקרון המרכזי שיש לזכור, בין אם מבצעים שינוי כולל או פרטני, הוא לשמור על קו עיצוב אחד תוך שימוש באלמנטים מאותה 'משפחה' בצורות שונות ובצבעים שונים. אם עושים שינוי לחדר אחד, כדאי לנסות להתאימו לשאר חדרי הבית עד כמה שניתן, אם על ידי צבעים ואם על ידי חפצי נוי שונים או אביזרים לבית כמו שטיחים ווילונות. כמובן, שבשינוי כולל ניתן ורצוי לבחור מראש את הקו של עיצוב פנים הבית ולפיו לבחור את הריהוט, האביזרים ושאר האלמנטים הדרושים. בכדי לבצע שינוי שכזה, שיכול להיות מעט מסובך עבור אנשים שאינם עוסקים בתחום וכתוצאה מכך אינם מעורים בשינויים ובפיתוחים החדשים שיש לשוק להציע, כדאי להתייעץ עם מעצב פנים מוסמך, ולו רק בכדי לקבל דעה ולשמוע חוות דעת מקצועית מבעל מקצוע. היתרון הבולט שיש לשירותיו של מעצב פנים עבור עיצוב פנים הבית שלכם הוא הידע שיש לו. אותו ידע יכול להאיר את עיניכם לדברים ולמוטיבים שלא חשבתם שניתן לבצעם בכלל בבית כמו שלכם, עיצוב פנים הבית הוא מלאכה שכדאי שמומחה יהיה אחראי לבצעה, בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.