עיצוב חדרים הינו מלאכת מחשבת עבור מעצבי פנים מאחר וכל חדר הינו עולם ומלואו עבור השוכנים בו. חדר ילדים ממלא פונקציות שונות מאשר חדר השינה של ההורים או הסלון ולכן כל חדר מעוצב מעט שונה, אך עדיין יש לשמור על קווים כלליים אשר יעניקו לחדרי הבית אופי אחיד פחות או יותר.

ישנם מספר סגנונות עיצוב שכיחים בנוף עיצוב החדרים כיום, כאשר כל סגנון מאפשר שימוש בחומרים האופייניים לו :

סגנון קלאסי
הסגנון הקלאסי בו נוהגים להשתמש מעצבי פנים הוא להעניק לחדרים מראה אלגנטי ורשמי תוך שימוש במספר חומרים שכיחים וביניהם :
• רהיטי עץ קלאסיים בעלי מראה מיושן.
• טפטים המעניקים מראה עתיק בעלי גוונים נעימים ואחידים.
• פינות ישיבה מהודרות עשויות עץ מלא.
• שימוש רב בתמונות העשויות עבודת יד מצבעי שמן.

ניתן להבין כי המראה הקלאסי מעניק תחושה של יוקרה ושל רוגע. עיצוב חדרים בסגנון הקלאסי נפוץ ביותר בנוף עיצוב החדרים בארץ ,במיוחד בגלל השימוש בעץ וריהוט מאסיבי וגדול אשר מתאים לאירוח.

סגנון מודרני מינימליסטי
אם הסגנון הקלאסי דוגל בפרטי ריהוט מסיביים, צבעים אחידים ושימוש בנברשות תאורה בעלות מראה עתיק, הרי שהסגנון המודרני של מעצבי פנים דוגל במינימליזם וחשיבה יצירתית יותר ללא קווי מתאר עיצוביים נוקשים. עיצוב חדרים ע"פ סגנון זה נשען על עיקרון הנפח – יש לשמור על הנפח הפנוי של החדרים ויחד עם זאת לאפשר להם להיות שימושיים. כך למשל, עיצוב חדרים קטנים כגון חדרי ילדים לא ייצמד אך ורק לפרטי ריהוט מעץ, אלא ישתמש בצבעים ושילובי צבעים נועזים, תאורה עתידנית ופינות אחסון נסתרות לכל אותם אמצעים מודרניים אשר משמשים את הילדים כיום. סגנון זה מאופיין כיום במעין "אנרכיה עיצובית", שכן, כל מעצב פנים תופס את המודרניות כראות עיניו ולכן סגנון זה מאפשר חופש ותעוזה יצירתית של עיצוב חדרי הבית.

סגנון כפרי
מעצבי פנים אשר מעדיפים את חדרי הבית בסגנון הכפרי יקבלו מראה מכובד, משומש ושחוק וזאת ע"י שימוש בריהוט עץ בעל גימורי צבע דהוי, ספות מקש או מבד, קישוטים בעלי מראה כפרי כגון כלי בישול ואפייה בעלי מראה עתיק תלויים על הקירות, קמינים מעץ, כיריים ותנורי אפייה מיוחדים, ריצוף בגווני האדום-כתום וכו'.