אומרים שניתן לחלק את המקצועות השונים בעולם לכאלו שכל אחד יכול לצאת אל המסע אליהם, ואחרים, בהם חייבים זיקה, חוש, יכולת, אהבה לתחום המדובר. אם תשאלו מעצבי פנים לאיזו קבוצה הם משתייכים, הם יכריזו בקול גדול – לאלו עם הדרישה לזיקה מוקדמת לתחום.


אז נכון, גם אם מעולם לא נכנסתם לבית וחשבתם כמה קצת צבע לקירות היה מכניס חום וחמימות למקום, וגם אם התכנון העיצובי הכי רחוק שהלכתם איתו היה לקנות תמונה חדשה לסלון, עדיין תוכלו להפוך למעצבי פנים בסופו של דבר. אבל כשהאהבה לא קיימת מהשלבים הראשונים, ייתכן מאוד שהיא לא תצוץ לעולם. קחו את זה בחשבון לפני שאתם יוצאים לדרך. אבל אם תכנון, יצירתיות, עשייה ועיצוב זורמים בדם שלכם, כדי שתכירו את כל הפרטים החשובים בדרך להגשמת החלום- להפוך ולהיות מעצבי פנים מן השורה הראשונה.

לימודי עיצוב פנים מתקיימים במספר רב של מסלולים, אשר ה"נחשבים" ביותר הם מסלולי התואר באדריכלות יחד עם עיצוב פנים, או אדריכלות עם התמחות בעיצוב פנים. לימודים אלה נמשכים 4 שנים במרבית מוסדות הלימוד, וכוללים מגוון רחב של נושאי לימוד כגון שרטוט, עיצוב ותכנון, תורת הצבע, מערכות בניין, עיצוב מוצר, בנייה ירוקה ועוד. תנאי הקבלה למסלולים אלה שונים ממקום למקום, אך לרוב תדרשו להציג ממוצע ציוני בגרות, ציון פסיכומטרי ולעיתים אף מבחן סף.

מסלול לימוד מומלץ נוסף הוא לימודי עיצוב פנים לתואר הנדסאי, או הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. מסלולים אלו מעט קצרים יותר (שנתיים עד שלוש) אך גם כן כוללים את מרבית נושאי הלימוד החשובים. ישנם גם לימודי תעודה בעיצוב פנים קצרים ובסיסיים יותר, אך גם איתם ניתן להשתלב בדרך כלשהי בשוק העבודה. ישנם מעצבי פנים רבים אשר סיימו קורסים בסיסיים למדי ובסופו של דבר עלו לגדולה עם הרבה עבודה קשה.

ואם כבר בשוק העבודה עסקינן, ישנה דרישה רבה למעצבי פנים בתחומים שונים של השוק, כגון שוק פרטי, עיצוב ריהוט, שימור מבנים, חברות בנייה, רשויות מקומיות, משרדי תכנון ועוד. גם היכולת לפתוח עסק עצמאי קיימת ומושכת מעצבי פנים רבים. תנאי השכר משתנים ממקום למקום אך נחשבים טובים ומשתפרים עם צבירת הניסיון והוותק.