שינוי הוא דבר אשר כולנו מפחדים ממנו ומתרגשים בטרם הוא מגיע, אך כאשר השינוי הוא מבורך – אנו לא יודעים כיצד יכולנו לחיות לפני שהוא התרחש. כך גם לגבי בחירת מעצבי פנים – אנו לא יודעים כיצד לבחור את המעצב המתאים לנו – החששות מהמראה החדש של הבית, כדאיות ההשקעה, באיזה סגנון לבחור ומאיזו חנות לרכוש את כל הפריטים – כל אלה מחשבות רלוונטיות ביותר בטרם מתחילים לעצב את הדירה. כדאי מאוד להכין את עצמכם ואת שאר דיירי הבית לקראת המאורע על ידי הפעולות הבאות:

הכנת הדירה
עם השנים אנו אוספים שלל של חפצים אשר אותם למעשה אנו לא צריכים. חפצים אלה לא שירתו אותנו מעולם וגם לא ישרתו אך הם תופסים מקום ומשום מה אנו נמנעים מלמסור אותם או להשליך אותם לפח האשפה השכונתי. מעצבי פנים מנוסים יודעים שעיצוב דירה הוא תהליך אשר משנה את הדירה לחלוטין והופך אותה למושכת ואטרקטיבית. לכן, כדאי מאוד להיפטר אחת ולתמיד מאותם הפריטים אשר אותם אתם באמת לא צריכים, ולהקל על פעולת העיצוב מחדש של הדירה שלכם. חשוב לציין כי ישנם פריטים מסוימים כגון ריהוט עתיק, מזכרות מחו"ל או אמצעי תאורה מיוחדים אשר יכולים לעבור אינטגרציה אל הדירה המעוצבת בין אם ע"י חידוש שלהם או פשוט הצבתם במקום הנכון. אם ישנו ספק – התייעצו עם מעצבי פנים אשר בעזרתם אתם הולכים לעצב את דירתכם.

הכנה נפשית – אספו רעיונות ותאמו ציפיות
כאמור, שינוי נתפס כדבר מאוד מאיים לפני שהוא מתרחש בפועל. גם לפני עיצוב דירה יש להכין את הקרקע לקראת השינוי ולנצל את הרצון לבצע שינויים בדירה לטובת כל דיירי הבית. זוהי הזדמנות פז לשאוב רעיונות עיצוביים ושימושיים מכל בני הבית – תופתעו לגלות עד כמה שיתוף הפעולה והפניית אוזן קשבת עוזרת לפיתרון בעיות הנוגעות לכולם. עיצוב דירה מוצלח הוא כזה אשר בסופו של דבר עומד בציפיות ואשר כל הגורמים הרלוונטיים היו שותפים בתכנונו. לכן יש להתייעץ עם כלל דיירי הבית כיצד תיראה הדירה לאחר העיצוב ואיך כל חדר יראה ויתפקד שונה ולטובה לאחר השינוי המיוחל.