כמה פעמים יצא לכם להיכנס למבנה שנראה מרשים מבחוץ, אך בשנייה שפסעתם מבעד לדלת נתקלתם בעיצוב שהורס את הכל? או הגעתם לדירה שמלאה בפריטים מדהימים, אבל השילוב בין כל הפריטים הצליח איכשהו "לדפוק" את כל העסק? כדאי שתפנימו כי בכל הקשור לתחומי עיצוב פנים, דבר רע אחד עלול להרוס עשרה טובים, ושילוב נכון הוא התוספת הנחוצה לא פחות מהפריטים עצמם.

מרבית האנשים כבר הבינו את מה שפעם לא היה ברור כלל. עיצוב פנים הוא קריטי להשלמת מראה של בית, משרד או כל חלל אחר הדורש שילוב מדויק של רהיטים, מוצרים ופריטים שונים. כולם כבר הגיעו למסקנה – אם כבר השקענו מאות אלפי שקלים, מהם עוד כמה אלפים בכדי להפוך את הבית למקור גאווה?

עיצוב פנים איכותי הוא כזה שמשלב בין רצון הלקוח לידע והניסיון של המעצב. היחס אמור להיות משהו באזור 80 אחוז המעצב, 20 אחוז הלקוח. עיצוב נכון מתחיל בביקור במקום הנדרש לעיצוב. לאחריו חייבת לבוא שיחת תיאום ציפיות, מבחינת סגנון, צבעים, תקציב וכו'.

בתור לקוחות שמשלמים כסף רב, מותר ואף חובה עליכם להביע את דעתכם. בסופו של דבר, אתם אלו שהולכים לגור או לשהות במקום. מצד שני, אתם בהחלט חייבים להבין שלא כל מה שתציעו יתקבל, ולא כל מה שאתם רואים בדמיונכם, ייראה טוב במציאות. ובשורה התחתונה – לתת למעצב לעשות את העבודה שלו.

מעצב פנים מקצועי יידע לנצל את היתרונות של החלל ולהסתיר את החסרונות שלו. לא תאמינו איך ריהוט נכון יכול "להגדיל" את הבית. תתפלאו לגלות איך זוויות ומיקום של חפצים משפיע על המראה הכללי. גם הפריטים הקטנים, כביכול, כמו וילונות, מנורות, תוספות עיצוב, שטיחים וכדומה, הן בעלות משמעות אדירה בכל עיצוב פנים של חלל.

בבחירת מעצב פנים אין כמו המלצות כדי להגיע לבחירה הנכונה. גם האינטרנט יכול לסייע לכם, אם כי חשוב להיכנס גם לאתרים אובייקטיבים (לפעמים רק כביכול) או כתבות על עיצוב פנים, ולא לאתר של המעצב עצמו, שוודאי ינסה למכור את יכולותיו וכישרונו בכל דרך.
המחיר תלוי מאוד באופי וגודל העבודה.