דלתות אינן רק מרכיב פונקציונאלי במבנה, שתפקידו לאפשר או למנוע גישה לחללים השונים המרכיבים אותו. בנוסף לשימושיות שלהן מהוות דלתות גם אלמנט עיצובי ממדרגה ראשונה, אשר נוטל חלק חשוב בעיצוב הפנים. כיום ניתן לשלב דלתות מעוצבות בכל חלקי המבנה, בין אם מדובר בדירה פרטית, משרד וכדומה. עיצוב הדלתות לוקח בחשבון את הדרישות הייחודיות מן הדלתות, ומשלב את התכונות שלהן במראה האסתטי.

כך למשל, דלתות חיצוניות צריכות להיות חזקות ועמידות מפני פריצות, ולכן מאופיינות בדרך כלל בעובי רב ובחומרים כמו פלדה, עץ מלא וכדומה. ניתן להשתמש בתכונות אלו בצורה שרואה בהן יתרון עיצובי, כמו למשל שילוב דלת פלדה בחלל שבו שולטים חומרים מתכתיים וכדומה. באופן כזה אין התנגשות בין דלתות מעוצבות לבין דלתות יעילות וחזקות.

כאשר מדובר בדלתות פנימיות ישנו חופש רב הרבה יותר מבחינת העיצוב, שכן בדרך כלל אין דרישה מדלתות אלו להיות כה עמידות וחזקות. משום כך ניתן לבחור דלתות מעוצבות מחומרים כמו זכוכית דקה ומעוצבת, עץ טבעי, דיקט, פלסטיק ועוד. חומרים אלו מאפשרים מגוון רחב מאוד של טקסטורות וצבעים, ואפשר לעצב באמצעותם צורות מפורטות ומורכבות. ישנם מעצבי פנים אשר בוחרים בקונספט אחיד לכל הדלתות בבית, ולעומתם כאלו אשר מתאימים לכל חדר חומרים וצבעים אחרים.

בנוסף לחומרים הבסיסיים מהן עשויות הדלתות, ניתן להוסיף לדלת פרטים דקורטיביים אשר עשויים מחומרים אחרים, כגון קישוטי עץ ומתכת צבועים. באופן כזה אפשר, למשל, ליצור אחידות אסתטית בין דלתות שונות בבית. לדוגמא, אותו עיטור פרחוני אשר מופיע הן על דלת הכניסה המאסיבית והן על דלת האמבטיה האלגנטית, יוצר קונספט עיצובי אחיד שמשרה אווירה הרמונית יותר בבית כולו.

בנוסף לעיטור החיצוני של הדלת ניתן לרכוש כיום דלתות מעוצבות בעלות תחכום מבני, כגון דלתות בעלות צורה מיוחדת או כאלו המשלבות פתח או צוהר כלשהו. דלתות אלו יכולות להתאים למקומות מיוחדים כמו מסעדות או אולמות אירועים, אך גם בדירות פרטיות ניתן למצוא שילובים של דלתות אלו. ללא ספק בחירה בדלתות אלו משדרגת את עיצוב הפנים של הבית כולו.