אחד התחומים המתקדמים והמתפתחים ביותר בשנים האחרונות הוא עיצוב פנים. כמות האנשים והעסקים המזמינים עיצוב מותאם לצרכים ולנטיות שלהם הולכת וגדלה, ודומה שהיד עוד נטויה. מה גרם להתפתחות הכל כך מהירה והכל כך דרמטית הזו? איך קרה שתחום כה יוקרתי נהפך פתאום לכל כך מבוקש? התשובה מורכבת, אבל ניתן למצות אותה בקצרה: יותר אפשרויות, מחירים סבירים.

עיצוב פנים – אפשרויות
בעשרות השנים האחרונות נוספו חומרים רבים למגוון החומרים המשמשים לעיצוב הבית. אם בעבר עלה שיפוץ דירה הון תועפות וכלל מעבר להחלפת צנרת מים וחשמל גם שימוש בחומרים יקרים או צבעים יקרים לציפוי קירות, הרי כעת קיימים חומרים היכולים להסתיר פגמים. אם התקרה מלאה חורים אבל למעט אלה היא תקינה, תקרת גבס יכולה להסתיר את התקרה הקיימת ולתת גם ערך מוסף רב.

אבל עיצוב פנים לבית בעזרת חומרים כמו גבס לא נועד רק להסתרת פגמים. טכנולוגיות חדשות וחשיבה מקורית הובילו לכך שניתן לשנות למעשה את האופי של הבית ואת האווירה שבו. משמעות העניין היא שמבלי לזוז מהבית ניתן בעזרת עיצוב נכון להפוך דירת שלושה חדרים לחיקוי מיניאטורי של ארמון, המכיל אולם נשפים (הסלון) שבעזרת עיצוב נכון בגבס יוצר אשליה של מרחב, בעיקר אם הדלתות, הקירות והרצפה מעוצבים בהתאם. חדר השינה יכול להיהפך לחדר שינה יוקרתי, שוב באמצעות אותם החומרים עצמם, וחדר הילדים יכול להיות חגיגה לעיניים. לא צריך לעבור לדירת יוקרה – מביאים את היוקרה לדירה.

מחירי עיצוב הבית
החומרים שהזכרנו אמנם משנים מקצה לקצה את המראה וההרגשה בבית, אבל יחד עם זאת העלות שלהם איננה גדולה יחסית, ומכל מקום האפקט שהם יכולים לתת הוא אדיר יחסית להוצאה. פרקטים, למשל, ניתן להתקין לבד. נכון שמדובר רק בפרקטי לימינציה, ופרקטים איכותיים יותר דורשים מתקין מקצועי, אבל עדיין… קירות גבס אמנם לא ניתן להתקין לבד אבל מחיר החומרים הוא זול יחסית ומאפשר קשת כמעט בלתי מוגבלת של אפשרויות עיצוב פנים. כך שמבלי לעבור דירה, אפשר לשנות את סביבת החיים לחלוטין.